M


I have always been fascinated by repeated patterns like the ones on wallpaper or textiles. I remember an old man who came to paint the walls of my grandmother's house. I was eight or nine years old and I remember watching him in fascination as he prepared to work. He painted the outline of each wall by hand. The only help was a thin rope coated in pigment, which he tautened with his fingers and then let go quickly, so it left a mark on the wall. After the outlines were done, he used pattern rollers to create what I saw as magic. He worked in silence, pretending not to see me, although he was well aware of someone watching him. As he left, he winked at me.

In this piece I combined nostalgia of repeated patterns with that of wood. I like the smell of wood … when I sand it and later work directly on wood. I deliberately chose not to prime it with gesso, so the texture of wood is seen through.

  
Od nekdaj so mi bili všeč ponavljajoči se vzorci na tapetah in tkaninah. Spominjam se starega pleskarja, ki je prišel k moji babici pleskat stene … čeprav temu ne morem reči pleskanje … Opazovala sem ga kako je obrobil vsako steno posebej, ročno, z dolgim tankim čopičem. Od ene do druge strani je napeljal vrv, na katero je nanesel obarvan prah. Napel jo je in izpustil, da je pustila sled na steni, da je lažje potegnil ravno črto. Potem je z vzorčastimi valjčki naredil vzorec podoben tapetam. Delal je v tišini, čeprav se je zavedal, da ga opazujem. Ko je odhajal mi je pomežiknil.

M je kombinacija nostalgičnosti ponavljajočega se vzorca in lesa. Rada imam vonj lesa, ko ga brusim do gladkega in potem, ko delam neposredno na leseno podlago. Namenoma sem se odločila, da plošče ne grundiram, da tekstura lesa ostane vidna.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ne daj se, dušo

Vincent van Gogh, Med žitom in nebom

What’s In A Name 2016