Kačji pastir

Oblečen je v jesen, zamolklo rdečo, ki je z vsakim dnem, ki ga preleti nad vodo, temnejša. Voda je mirna kot steklo. Rdeča je, v njej se zrcali rdeče nebo. Gladino plašno predirajo vitki, zarjaveli nebotičniki. Njihova črna okna slepo zro v tišino.

Ne maram ščurkov. Res jih ne maram, čeprav nisem še nobenega srečala, ki bi mi kaj hudega hotel. Po navadi gredo svojo pot in se niti ne zmenijo zame. Tisti v Regiiu Calabrii je (se mi zdi) celo bežal pred menoj. Tu in tam celo naletim na fotografijo, na kateri dotični primerek kuka izza vogala in je posneta iz direktnega zornega kota, da se modela vidi v obraz. Takrat je zelo simpatičen. Mirno si ga predstavljam kot junaka otroške risanke: na primer Ščurki oropajo banko ali Ščurek na nedeljskem izletu. Nič ne pomaga … ne maram ščurkov. Kljub temu mali mazohistek v meni rad prebira članke o ščurkih. Več kot jih je, bolj privlačen je članek. Če so pa v njem celo fotografije, je veselje toliko večje. Iz prebiranja sem se marsikaj naučila o ščurkih. Vem, da so nekatere vrste velike do devet (9) centimetrov, nekatere druge pa celo žvižgajo. Muzikaličen tip, ni kaj. Nič ne pomaga … ne maram ščurkov.

Zato imam pa grozno rada kačje pastirje. Ne vem od kod ta ljubezen do njih, vendar me niti ne zanima. Lansko leto so letali nad potokom, ki teče mimo Biotehniške fakultete. Bilo jih je več, vsi pa so bili enaki: črni in močno modri, da se jih ni dalo zgrešiti. Ne spomnim se, da bi jih kdaj prej videla tam. Po navadi sem jih videvala ob koseškem bajerju, vendar so tisti drugačni, večji in manj barviti, čeprav ravno tako lepi. Ljudje se že tisočletja ukvarjajo z njimi, kar dokazujejo podobe na lončevini ameriških Indijancev in legende. V različnih jezikih se različno imenujejo, marsikje po Evropi ne ravno laskavo. Kakor koli, najbolj mi je všeč japonska simbolika: med drugim pogum, moč, sreča in zmaga. Velikokrat se pojavljajo v japonski literaturi in haikujih. Če bom res kdaj imela kaj na hrbtu, bo to kačji pastir … ker sem zmagala.

Prebrala sem, da so v pradavnini letali nad karbonskimi presličnimi močvirji. Gotovo bodo v prihodnosti tudi nad drugačnimi. Kmalu pojdem pogledat na PST. Upam, da pridejo letos spet.

P.S.:
http://www.odonatolosko-drustvo.si/PASTIRJI.html

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ne daj se, dušo

Vincent van Gogh, Med žitom in nebom

What’s In A Name 2016