Neznosna privlačnost branja

Rada berem … zelo. Berem vse, od trivie do klasikov in strokovne literature. Odvisno od obdobja, razpoloženja, feelinga in tistega nedefiniranega občutka napetosti v želodcu, ko me dobesedno napade kakšen naslov ali odlomek, ki ga naključno preberem v knjižnici, knjigarni ali na internetu. Obisk knjižnice je zame nekaj, kar ne opravim v petih minutah. Vse je treba pregledati, vse police, če je slučajno prišlo kaj novega. Poseben obred je dotikanje papirja, vohanje zraka in iskanje vonja po papirju in še nečem, kar sodi zraven, pa še vedno nisem ugotovila kaj je. Vendar je tam. Knjige izbiram po zelo različnih kriterijih: od ocen v časopisih, do predlogov prijateljev, reklam na avtobusu pa do čisto iracionalnih vzgibov kot je naslovnica in njena barva ali en sam stavek, besedna zveza ali beseda, ki so jo pripeli nanjo. Mesmerising je bilo zadnjič tisto, na čemer mi je obstalo oko, čeprav sem besedo videla že velikokrat prej pa ni imela takega učinka.

Morda je srž kaligrafije ravno v tem, v besedah, njihovi privlačnosti, pomenu, ki ga nosijo. Zakaj se potem ukvarjam s prekrivanjem in sebi (in drugim) onemogočam branje? Ja, ja, spet mi je nekaj dalo misliti. Za šolsko nalogo sem besedilo deloma prelepila s ploščicami za mozaik in pisarniškimi sponkami. Poleg tega sem najprej napisala modro besedilo, potem pa še belo, v prazne vrstice med modrimi. Sicer mi je rezultat všeč, še vedno, vendar …

Zdaj pa me nekaj zanima: ali hočete vedeti kaj piše?


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ne daj se, dušo

Vincent van Gogh, Med žitom in nebom

What’s In A Name 2016