Odkritje počasnosti

Nič ni bolj abstraktno kot resničnost.
Giorgio Morandi

Moja tihožitja so skoraj vedno monokromatska, v odtenkih ene barve. V začetku to ni moj namen. V resnici me bolj zanimajo razpoloženja in čustva kot pa predmeti, ki jih z občutno dozo kompliciranja razporejam in prerazporejam, dokler nisem zadovoljna.
V oktobru in novembru je bil na spletni strani, ki jo tu in tam obiščem, v ospredju Giorgio Morandi. Projekt meseca je bilo tihožitje v njegovem slogu. Všeč so mi njegove kredaste barve in občutek miru, ki ga vzbujajo … in natlačenost predmetov, ki jih je menda tedne dolgo skrbno zbiral in postavljal v različne kombinacije, preden je začel z delom. Nenehno je slikal iste vaze, vrče in steklenice, vsakokrat v različnih postavitvah. Njegova tihožitja so preprosta, čeprav je v njih hkrati nekaj, kar me premakne. Namenoma je omejil izbiro predmetov na vsakdanje steklenice, vaze in posode, ki se lahko najdejo v vsakem gospodinjstvu. Depersonaliziral jih je na način, da jim je snel nalepke, povrhu pa jih je prikazal v mat, kredastih barvah, brez odbleskov svetlobe in pretiranega senčenja. Tako so postali anonimni, v njih je videl abstraktne lastnosti in raziskoval vpliv, ki so ga imeli drug na drugega, ko jih je razporejal na različne načine. Dosegel je učinek umirjenosti in zasebnosti, ki jo je tako cenil v življenju. Menda si je jemal čas, da je delo dokončal, tako kot njegove slike zahtevajo čas gledalca, kar je tako v nasprotju s hitrostjo, s katero živimo. Mimobežno leteče pregledovanje nam ne bo vzbudilo občutka počasnosti, ki je ujet v Morandijevih tihožitjih.


Moje tihožitje … no, ni ravno morandijevsko. Manjka umirjenost, saj se mi zdi, da zaradi neenakomernega ozadja in nedefiniranega roba mize, na kateri predmeti stojijo, daje vtis neskončnosti in s tem vsaj malo dramatičnosti. Poleg tega je preveč monokromatska, čeprav sem na začetku nameravala uporabiti kredaste odtenke različnih barv … pa preveč senčenja je, sem pa kljub temu čisto zadovoljna z rezultatom. Moderatorka spletne strani je ugotovila, da je postavitev podobna Morandijevi, le da je modra prehladna zanj, videti je kot da bi jo opazovala skozi filter snežne nevihte. Predlagala je še takih tihožitij, vsako v svojem monokromu. Vsaka barva nosi svoje razpoloženje.

P.S.: Objava:
http://painting.about.com/u/sty/submissiongallery/painting-project-morandi/My-Way-Morandi.htm

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ne daj se, dušo

Vincent van Gogh, Med žitom in nebom

What’s In A Name 2016